Преглед при ендокринолог

Във връзка със създалата се обстановка в момента прегледите ще бъдат само онлайн!

Преглед при ендокринолог

Прегледът при ендокринолог може да Ви помогне да си подобрите здравето и общото състояние.

Ендокринологията е тясна специалност от вътрешните болести, която изучава жлезите с вътрешна секреция и обмяната на веществата.

Защо да отидете на преглед при ендокринолог?

Понякога пациентите не подозират, че трябва да се обърнат към ендокринолог за проблема си.

Нужен ви е преглед при ендокринолог, ако имате доказано ендокринно заболяване или нарушение, като:

• захарен диабет
  • затлъстяване
  • проблеми с щитовидната жлеза
  • проблеми с паращитовинди жлези
  • репродуктивни нарушения
  • заболяване на хипофизата
  • заболяване на надбъбречните жлези
  • остеопороза
  • дефицит на витамини и минерали

Или ако имате неспецифични признаци и симптоми, като:

• умора
  • мускулна слабост
  • косопад
  • намалено либидо
  • ускорен, забавен или неправилен сърдечен ритъм
  • загуба на телесното тегло
  • проблем с наднормено тегло
  • проблеми с ерекцията
  • липса на менструация
  • секреция от гърдите
  • акне
  • чупливи нокти
  • повишено окосмяване при жени
  • болка в областта на шията
  • и др.

Тези признаци и симптоми могат да се дължат на ендокринен проблем и консултацията с ендокринолог ще Ви помогне. Запазете си час за преглед при ендокринолог.

Как протича един преглед при мен?

Ще ви разпитам подробно за симптомите, придружаващите заболявания, начина на живот и фамилната история.  Вярвам, че в това се състои голяма част от намирането на проблема и че всеки детайл е от значение. В ендокринологията за поставянето или отхвърлянето на някоя диагноза са нужни кръвни изследвания. Ще ви назнача такива. Обикновено предлагам два варианта на пациентите си – максимален пакет от изследвания или  няколко показателя, които да ни дадат ориентир и ако е нужно, да се назначат останалите. Ще Ви кажа и кое смятам за по-удачно в конкретния случай. Решението ще вземете Вие, аз ще се съобразя с него.

Може да е нужно да се направят образни изследвания – ехография на щитовидната жлеза, скенер на надбъбречните жлези, ехография на коремни органи, магнитно-резонансна томография на хипофизата и др.

След като получим резултатите от изследванията, ще ги обсъдим на вторичен преглед или чрез онлайн консултация. Ще получите насоки има ли нужда от терапия, каква да бъде тя, на какъв период от време е нужно да се проследявате и какви промени в начина на живот е нужно да предприемете.

Всеки пациент има досие в електронна форма с резултатите, препоръките и състоянието му към момента на прегледа, което ще може да получи. Това ще помогне за цялостен поглед при проследяването.

Запази час